11 Jun 2014

KENYATAAN BALAS ATAS ISU MESEJ WHATSAPP FARIZ MUSA.


KENYATAAN RASMI FACEBOOKER ARCHIDEA CRONIXX BERKAITAN 'POSTING' MESEJ WHATSAPP FARIZ MUSA YANG DIKATA MEMFITNAH BELIAU.

11 Jun 2014

Assalamualaikum,

Sebagai facebooker yang telah 'viralkan' isu sebagaimana di atas saya tidak dapt menuruti arahan pihak sdr Fariz Musa untuk menarik balik 'posting' berkenaan mahupun meminta maaf secara terbuka.

Pendirian saya ada bersebab kerana adalah jelas saya menggunakan bahasa Malaysia yang mudah dalam 'posting' tersebut.

Tiada provokasi untuk melaga-lagakan pihak Jingga 13 dalam kemelut yang melanda PKR.

Adalah jelas dalam posting berkenaan saya hanya bertanyakan kepada saudara Fariz Musa dan apa yang perlu dibuat hanya memberikan jawapan yang munasabah dan bukan menuduh saya sebagai penyebar fitnah.

Pertanyaan saya berbangkit apabila saya dan rakan-rakan membincangkan secara mendalam isu penyebaran "fitnah whatsapp" saudara Fariz Musa yang telah bermula sejak jam 1.34 pm semalam tanpa ada apa-apa respon dari pihak saudara Fariz Musa mahupun ahli Jingga 13.


(LIHAT WAKTU MESEJ WHATSAPP CIKGU SEGHAR)

Tetapi mengapa pertanyaan saya dituduh dengan pelbagai kata-kata kesat termasuk sebagai penyebar FITNAH ?

Berikut adalah 'posting' saya yang dibuat pada jam 5.43 pm.


Bagaimanakah pihak saudara Fariz Musa dan ahli Jingga 13 boleh menuduh saya sebagai penyebar fitnah dan pelbagai tuduhan melulu ?

Saya dan kumpulan facebookers lain juga ada melakukan siasatan dari mana punca sebaran mesej fitnah whatsapp saudara Fariz Musa dan hasilnya ia bermula dari id FaceBook milik Ferlis Once yang memaparkan logo Jingga 13.

Mengapakah saudara Fariz Musa tidak melakukan sebarang kajian atau siasatan sebelum melemparkan tuduhan sebagai fitnah sedangkan 'posting' berkenaan hanya untuk memperolehi jawapan dari saudara Fariz Musa secara tidak beremosi ?

Mesej fitnah whatsapp saudara juga hanya dalam grup whatsapp Jingga 13 yakni dikalangan ahli Jingga 13, tidakkah saudara terfikir bagaimana ia boleh"terkeluar" kepada umum ?

Juga saya tertanya mengapakah mesej whatsapp tersebut berlegar "sebagai pertanyaan" dalam grup saudara Fariz Musa ?

Oleh yang demikian saya dengan ini saya menyatakan pendirian saya untuk tidak menarik semula 'posting' yang bermaksud sebagai pertanyaan tempohari dan saya menuntut saudara Fariz Musa dan Jingga 13 serta individu-individu yang bersama saudara Fariz Musa umtuk mengemukan surat permohonan maaf secara rasmi kepada saya atas tuduhan yang telah dilemparkan.

Permohonan maaf tersebut juga perlu disebarkan secara meluas di FaceBook sebagai membersihkan nama saya.

Pihak saudara diberikan masa 24 jam untuk melaksanakan tuntutan ini sebelum sebarang tindakan undang-undang di ambil ke atas saudara Fariz Musa.

Yang benar,

ARCHIDEA CRONIXX

"AQ BAYAR CUKAI IKUT SUKA AQ NAK KATA"
www.tukargomen.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan