22 Apr 2014

RASIONAL "KEADILANRAYA" DALAM PEMILIHAN 2014


Penyandang jawatan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah mengambil selangkah lebih jauh meninggalkan lawannya dengan melancarkan gagasan yang dipanggil ‘Keadilanraya’.

Azmin bakal berdepan dengan cabaran empat penjuru dalam usahanya untuk mengekalkan jawatannya. Beliau yang menimbulkan begitu banyak kontroversi akhir-akhir ini berikutan perbalahannya dengan Tan Sri Khalid Ibrahim, dilihat sebagai ‘merbahaya’ apabila berkali-kali membuat kenyataan yang tidak diduga, malah bersifat ‘menyindir’ kepimpinan parti.


Langkah Azmin dilihat begitu agresif serta sukar dijangka. Gagasan Keadilanraya yang dibawa Azmin dikatakan membawa semangat nusantara yang merangkumi perjuangan Ibrahim Yaacob, Burhanudin AlHelmy, Soekarno dan termasuk juga Gandhi, Okakura Tenshin serta Rabindranath Tagore. 


Apa kena mengena antara ‘rakyat bangkit menentang penjajahan’ dengan pemilihan PKR ???


Apakah ahli-ahli PKR sedang dijajah ???


Azmin sedang mempersiapkan diri untuk kempen pilihanraya umum sebagai Presiden PKR yang baru ??? 


Begitu banyak persoalan yang timbul dengan pelancaran slogan Keadilanraya Azmin. Lebih pelik lagi slogan ini turut disertai dengan logo baru.


Promosinya meletakkan Azmin sebagai watak utama dan Anwar sebaris dengan pejuang-pejuang yang tinggal dalam lipatan sejarah.


Tertanya-tanya, apakah Azmin ingin menggambarkan Anwar sebagai sebahagian dari sejarah ??? Di kalangan PKR sendiri, ramai yang merasa kurang selesa dengan tindakan Azmin.


Pelancaran slogan dengan logo adalah keterlaluan bagi sebuah pemilihan parti.Tindakan Azmin ini dengan sendirinya menyerlahkan kerakusan beliau dalam mengejar kuasa.


RENUNG-RENUNGKAN DALAM MEMBUAT PILIHAN..




sumber yang telah di "edit" untuk kesesuaian dari Badut Rakyat